PANDEMİ DÖNEMİNDE, MÜŞTERİLERLE OLAN İLETİŞİMİNİZDE KAÇINMANIZ GEREKEN 11 ÖNEMLİ KONU
Bir
şirket ve şirketin çalışanları müşteri iletişiminde hangi unsurlardan
kaçınmalıdır? Üzerinde durulması gereken 11 konu , şirketlerin kriz anında müşterilerine yanlış mesaj göndermekten nasıl kaçınabilecekleri ve yöneticilerin şirketin müşterilerine nasıl bağlandığının farkında olması gerektiği konusunda fikir veriyor.
1. Önce Sağlıklı
İletişim
Belirsiz zamanlarda, müşteriler hangi ürün veya hizmeti tanıttığınızı
hatırlamayabilirler, ancak kriz döneminde nasıl hissettiğinizi hatırlarlar. Zor
zamanlarda promosyonlar ve tanıtımlar markanızı uzun vadede ucuzlaştırabilir ve
sonuçta tepki çekebilir.. Etkili iletişim, bağlılığın ve marka sadakatinin
kalbidir.
2. Genel Mesajları
Durdurun
Genel e-postaları ve web semineri davetlerini durdurun. Müşterilerinize,
sektörde, ekonomide, sağlık krizinde neler olduğunu anlatan , bilgilendirici e-postalar gönderin. Müşterileriniz ile haftalık "Bana
Her Şey Sor" soru-cevap oturumu planlayarak , canlı ve
samimi bir konuşma ortamı yaratılabilinir.
3. Unutmayın ,Önce İnsan
Finansal, teknik ve lojistik konuların ele alınması gerekebilir,
ancak önce mesajınızın diğer ucundaki insanı düşünün. Mevcut COVID krizi
ile ekonomik sonuçlarda tüketilmesi kolaydır, ancak bu her şeyden önce bir
insan krizidir. Müşterileriniz bu dönemde bir çok dertle baş ediyorlar,
unutmayın.
4. Durumu
Yoksaymayın
Durumu yok saymak yerine neler olup bittiğini ele alın. "Her
zamanki gibi iş" olmaya devam edemediği için iletişiminizi değiştirmeniz
gerekir. Dinleyerek ve empati kurarak, önemsediğinizi ve öncekinden daha
da yakınlaşabileceğinizi gösterirsiniz. Duyarsızsanız, müşteri tabanınızı
yabancılaştırabilirsiniz.
5. Müşterilerinizi Karıştırmayın
Şirketler ve çalışanlar, müşterilerin bir kriz olduğunda netlik
ve dürüstlük istediklerini anlamalıdır. Müşterinin kafasını karıştıran
veya kimsenin sorumlu olmadığı izlenimini veren hazır ifadeleri konuşmaktan
veya serbest bırakmaktan ne pahasına olursa olsun kaçınılmalıdır.
6. Satış Konuşmasından Kaçının
Hemen satmayın! İçinde bulunduğumuz zor zamanlarda ,
müşterilerin istediği son şey bir satış konuşması duymaktır. Doğrudan
iletişiminiz, müşterilerinizin yaşadıklarına odaklanmış ve özenli şekilde olmalıdır. Nasıl
olduklarını sormak veya rahatlatıcı bir şey söylemek kadar basit olabilir.
7. Boş Vaatlerde Bulunmayın
Bir kriz döneminde müşterilerle iletişim kurarken, "her
şeyi" yapmazken "yapabileceğimiz her şeyi yapacağız" veya
"Sizin için oradayız" gibi boş vaatlerde bulunmaktan kaçınmalısınız. Tutamayacağınız
sözler vermeyin.
8. Gizli Dahili Bilgileri Paylaşmaktan Kaçının
Müşterilerle paylaşmamanız ve kendinize saklamanız gereken bazı
şeyler vardır. Şirketiniz ile ilgili operasyonel ve ticari değişiklikler
yaşıyorsanız, bunları doğrudan etkileyecek bir şey olmadığı sürece müşteriye
bahsetmenize gerek yoktur.
9. Fiyat Düşürme Yarışı Oyununa Gelmeyin
Rakiplerinizin özel indirimler veya fiyat teklifleri sunduğunu
görüyorsanız, bu bir tuzak olabilir , siz teklif vermeden önce iki kez düşünün. Bir
kampanyanın sunmasını beklediğiniz
şeyler için hızlı bir değerlendirme yapın ve potansiyel müşterilerinize
gönderdiğiniz mesajı dikkatlice düşünün.
10. Empati Eksikliğinden Kaçının
Günümüzün zor zamanlarında, şirketlerin kaçınması gereken tek
şey, müşterilerle iletişim kurarken empati eksikliği. Müşteriler, hepsi
farklı derecelerde zorluklarla ve acıyla karşı karşıya olan insanlar, şirketler
veya kuruluşlardır. Duyarlı davranın.
11. İhtiyaçlara Odaklanın
Müşteriler ve ihtiyaçları, müşteri iletişiminde, krizde olsun ya
da olmasın her zaman merkezinizde olmalıdır. Bu, firmanız , ürünleriniz veya
hizmetlerinizle ilgili değil. Bu,
müşterilerinizin ihtiyaçlarını karşılamak, karşılaştıkları zorluklarla uyum
içinde olduğunuzu göstermek ve dinlemek için sabra sahip olmakla ilgilidir.
www.letswinn.com
Yorumlar
Yorum Gönder