PANDEMİ DÖNEMİNDE, MÜŞTERİLERLE OLAN İLETİŞİMİNİZDE KAÇINMANIZ GEREKEN 11 ÖNEMLİ KONU


Bir şirket ve şirketin çalışanları müşteri iletişiminde hangi unsurlardan kaçınmalıdır? Üzerinde durulması gereken  11 konu , şirketlerin kriz anında müşterilerine yanlış mesaj göndermekten nasıl kaçınabilecekleri ve yöneticilerin şirketin müşterilerine nasıl bağlandığının farkında olması gerektiği konusunda fikir veriyor. 


1. Önce Sağlıklı İletişim
Belirsiz zamanlarda, müşteriler hangi ürün veya hizmeti tanıttığınızı hatırlamayabilirler, ancak kriz döneminde  nasıl hissettiğinizi hatırlarlar.  Zor zamanlarda promosyonlar ve tanıtımlar markanızı uzun vadede ucuzlaştırabilir ve sonuçta tepki çekebilir.. Etkili iletişim, bağlılığın ve marka sadakatinin kalbidir. 
2. Genel Mesajları Durdurun
Genel e-postaları ve web semineri davetlerini durdurun. Müşterilerinize, sektörde, ekonomide, sağlık krizinde neler olduğunu anlatan , bilgilendirici  e-postalar  gönderin. Müşterileriniz ile haftalık "Bana Her Şey Sor"        soru-cevap oturumu planlayarak , canlı ve samimi  bir konuşma ortamı yaratılabilinir. 
 3. Unutmayın ,Önce İnsan
Finansal, teknik ve lojistik konuların ele alınması gerekebilir, ancak önce mesajınızın diğer ucundaki insanı düşünün. Mevcut COVID krizi ile ekonomik sonuçlarda tüketilmesi kolaydır, ancak bu her şeyden önce bir insan krizidir. Müşterileriniz bu dönemde bir çok dertle baş ediyorlar, unutmayın.

4. Durumu Yoksaymayın
Durumu yok saymak yerine neler olup bittiğini ele alın. "Her zamanki gibi iş" olmaya devam edemediği için iletişiminizi değiştirmeniz gerekir. Dinleyerek ve empati kurarak, önemsediğinizi ve öncekinden daha da yakınlaşabileceğinizi gösterirsiniz. Duyarsızsanız, müşteri tabanınızı yabancılaştırabilirsiniz.
5. Müşterilerinizi Karıştırmayın
Şirketler ve çalışanlar, müşterilerin bir kriz olduğunda netlik ve dürüstlük istediklerini anlamalıdır. Müşterinin kafasını karıştıran veya kimsenin sorumlu olmadığı izlenimini veren hazır ifadeleri konuşmaktan veya serbest bırakmaktan ne pahasına olursa olsun kaçınılmalıdır. 
 6. Satış Konuşmasından Kaçının
Hemen satmayın!  İçinde bulunduğumuz zor zamanlarda , müşterilerin istediği son şey bir satış konuşması duymaktır. Doğrudan iletişiminiz, müşterilerinizin yaşadıklarına odaklanmış ve özenli şekilde olmalıdır. Nasıl olduklarını sormak veya rahatlatıcı bir şey söylemek kadar basit olabilir. 
 7. Boş Vaatlerde Bulunmayın
Bir kriz döneminde müşterilerle iletişim kurarken, "her şeyi" yapmazken "yapabileceğimiz her şeyi yapacağız" veya "Sizin için oradayız" gibi boş vaatlerde bulunmaktan kaçınmalısınız. Tutamayacağınız sözler vermeyin.
8. Gizli Dahili Bilgileri Paylaşmaktan Kaçının
Müşterilerle paylaşmamanız ve kendinize saklamanız gereken bazı şeyler vardır. Şirketiniz ile ilgili operasyonel ve ticari değişiklikler yaşıyorsanız, bunları doğrudan etkileyecek bir şey olmadığı sürece müşteriye bahsetmenize gerek yoktur. 
 9. Fiyat Düşürme Yarışı  Oyununa Gelmeyin
Rakiplerinizin özel indirimler veya fiyat teklifleri sunduğunu görüyorsanız, bu bir tuzak olabilir , siz teklif vermeden önce iki kez düşünün. Bir kampanyanın  sunmasını beklediğiniz şeyler için hızlı bir değerlendirme yapın ve potansiyel müşterilerinize gönderdiğiniz mesajı dikkatlice düşünün. 
 10. Empati Eksikliğinden Kaçının
Günümüzün zor zamanlarında, şirketlerin kaçınması gereken tek şey, müşterilerle iletişim kurarken empati eksikliği. Müşteriler, hepsi farklı derecelerde zorluklarla ve acıyla karşı karşıya olan insanlar, şirketler veya kuruluşlardır. Duyarlı davranın.
11. İhtiyaçlara Odaklanın
Müşteriler ve ihtiyaçları, müşteri iletişiminde, krizde olsun ya da olmasın her zaman merkezinizde olmalıdır. Bu, firmanız , ürünleriniz veya hizmetlerinizle  ilgili değil. Bu, müşterilerinizin ihtiyaçlarını karşılamak, karşılaştıkları zorluklarla uyum içinde olduğunuzu göstermek ve dinlemek için sabra sahip olmakla ilgilidir.  

www.letswinn.com

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

GİRİŞİMCİLER VE GİRİŞİMLER DURMUYOR

YENİ DÖNEMDE İŞ HAYATINA NE KADAR HAZIRSINIZ?